04.12.2019 | 10:30

  Соціальна реклама спрямована на привернення громадськості до вирішення важливих проблем суспільства, актуалізацію моральних цінностей та принципів. Вона має розгалуджену та багаторівневу систему. При правильному її застосуванні це дає змогу бути їй максимально практичною в різних сферах суспільного життя.

 Особливий вплив соціальна реклама  має на розвиток підлітків як особистостей, вона  ефективно впливає на свідомість підростаючого покоління і спонукає до дій.

Протягом 2-4 грудня 2019 року серед підлітків Слобожанської ЗОШ І-ІІІ ст. психолог Кегичівського районного центру соціальних служб для сім»ї, дітей та молоді Вікторія Карпухіна разом з провідним фахівцем  із соціальної роботи Юлією Дмитренко провели дослідження щодо впливу соціальної реклами на їхню свідомість. Проаналізувавши результати, були з»ясовані ефективність та особливості соціально – психологічного впливу на різні статі та вікові групи – учнів старшого підліткового віку і раннього юнацтва.

  Соціальні рекламні ролики мали більший емоційний ефект на підлітків 14-15 років. Оскільки вони дуже зацікавлено сприймали відео та майже всі вказали в анкеті велику кількість дій, до яких спонукає реклама.

  Найпоширенішими виявились допомога ближнім, любов до тварин. Учні старші 15 років не мали такої великої кількості мотивації після перегляду роликів, але про рекламу відгукнулися досить позитивно. І дівчаток і хлопчиків схвилювала тема домашніх улюбленців, проте окрім цього хлопці віддали перевагу технічним роликам та роликам патріотичного спрямування, а дівчата – емоційного, морально-цінністного. В учнів раннього юнацького віку обох статей при перегляді всіх роликів на підсвідомому рівні спостерігалась деяка агресивність, ніж в учнів старшого підліткового віку. Це зумовлено тим, що в них вже є більш – менш стійкі стандарти в житті, яких підлітки намагаються притримуватись. Вони рішуче налаштовані щодо вирішення тієї чи іншої проблеми, у дівчаток цієї рішучості виявилось більше. У підлітків 14 років серед емоцій переважали цікавість, радість, схвалення, захоплення, оскільки вони більш вразливі тому піддаються емоційно-психологічному впливу краще, серед обох статей та віку соціальна реклама мала більш позитивний емоційний вплив, ніж негативний. Під час дослідження дівчатка показали більш велику емоційність, хоча хлопці більш емоційно-вразливі, але це вони не показують ззовні.

 І як висновок, найкраще соціальна реклама діє в  старшому підлітковому віці, коли в людини лише починають формуватися сталі погляди на життя, саме тоді вона може відіграти чи не найважливішу роль і вплинути на особистість.